- [ HOME ] -

luni, 14 iulie 2008

Cum sa iei apartament in Floresti, partea I

Am revenit.

Să facem un mic istoric:

La mijlocul lunii august din 2007, am plătit avans 25.000 lei către un "dezvoltator imobiliar" care construia un şir de 8 blocuri in Floreşti, pe una dintre străduţele adiacente Eroilor, stradă faimoasă deja pentru felul in care au explodat construcţiile in zonă. Ulterior am aflat că strada se va numi Teilor. Suma de 25,000 lei, avansul, reprezenta 25% din valoarea apartamentului, contractat la preţul de 100,000 lei. Apartament 2 camere, 52 mp (balcon inclus), in Floreşti.

După cum aveam să îmi dau seama mai târziu, am avut avantajul să semnez antecontractul cu "dezvoltatorul" în lei. Pentru că, la momentul respectiv, august 2007, 100,000 lei reprezentau vreo 32,000 EUR la un curs mediu de 1EUR=3,15-3,20 RON. Evident că dacă făceam contractul în EUR, eu pierdeam doar din curs vreo 4-5000 euro până făceam creditul ipotecar. Însă era perioada in care euro se depreciase puternic, iar oamenii nu mai aveau încredere în monedă. Oameni fără perspectivă sau minime cunoştinţe financiare, care s-au văzut cu proiectele aprobate pe Primărie şi cu posibilitatea de a face nişte profituri uriaşe, cu riscuri minime.

Aşadar: am plătit cei 25.000 RON către "dezvoltator", o persoană din Cluj care avea totuşi, din fericire, minime cunoştinte în domeniul imobiliar. Am semnat un antecontract cu dânsul ca promitent vânzător şi promitent cumpărător.

----------------------Povestea antecontractului----------------------

În demersurile de semnare ale unui antecontract este bine să ai un avocat în preajmă. Vă scapă de multe cheltuieli aiurea. Din câte mi-a comunicat avocatul, orice antecontract semnat de către părţi şi atestat de prezenţa unor martori poate fi luat în calcul în orice demers juridic ulterior. Dar este bine ca avocatul să incheie o certificare în scris pe antecontract. Eu aşa am procedat şi a fost OK, inclusiv ulterior, la întocmirea dosarului pentru credit pe care trebuie să-l prezinţi la bancă. Onorariu avocat: 100 lei.

Dacă totuşi nu ai încredere în cel care îţi va vinde apartamentul sau vrei să nu ai niciun dubiu asupra autenticităţii actelor semnate, poţi apela la notar. Care va încheia un antecontract autentificat, însă pentru un onorariu cu mult mai mare, direct proporţional cu valoarea antecontractului (taxe notariale, impozite etc). Onorariu notar+taxe+impozit: peste 1000 lei.

VA URMA...

2 comentarii:

Ramona M. spunea...

Eu si sotul meu am luat aici (tot in Floresti pe starda Teilor) un apartament. Am fost foarte fericita la inceput, urma sa avem un copil in 5 luni si m-am gandit ca in sfarsit avem casuta noastra si familia noastra. Dar..."fericirea caprei fu mare dar de scurta durata" vorba aceea. Nu va lasati prostiti de anunturi gen "rai imobiliar", "ansamblu de lux", "zona cu verdeata", "locuri de joaca", etc...Acestea sunt numai in proiect, foarte frumos desenate. In realitate? Noroi cat cuprinde, strazi neasfaltate, fara iluminare (noaptea e mai rau ca in ghetto), verdeata...doar daca plantezi (n-am vazut pe nimeni s-o faca), galagie cat cuprinde pentru ca se lucreaza de zor la construirea unui bloc langa tine exact cand te gandeai ca acolo nu va fi nimic...Apa se ia cand ti-e lumea mai draga, curentul la fel, internetul e cu tzaraita si mai e si un miros in zona de iti muta nasul...Soarecii te invadeaza in propria casa chiar si la etajele superioare chiar in propria casa indiferent cata curatenie faci...Luati in Cluj, nu va prostiti sa veniti in Floresti :(....

Anonim spunea...

Salut, da add la urbancj@yahoo.com sa vorbim ceva !


Numai bine !